Point of (re)view biedt bloggers de mogelijkheid hun favoriete producten in de winkel te presenteren, waarbij hun persoonlijke reviews centraal staan. Bedoeld voor Millennials die meer vertrouwen op meningen van anderen dan reclame van het merk.
Ik zoek Rotterdamse retailers voor Point of (re)view
Waarom Point of (re)view
“Als meningen over producten meer invloed hebben op onze aankoopbeslissingen, waarom worden deze dan niet in winkels gebruikt?” Dit is de vraag die ten grondslag ligt aan het ontstaan van Point of (re)view. Na een periode van research wist ik het zeker: user-generated content beïnvloedt niet alleen onze productkeuze, er is ook daadwerkelijk behoefte aan in de fysieke winkelomgeving! Plannen werden uitgewerkt, een brandmodel geschreven, en voilà: een nieuw perspectief op winkelgebied is geboren. Eén waar niet merken, maar mensen centraal staan.
Wat
Point of (re)view biedt bloggers de mogelijkheid hun favoriete producten in de winkel te presenteren, waarbij hun persoonlijke reviews centraal staan.
Voor wie
Dit concept is bedoeld voor Millennials, een doelgroep van 16-36 jaar. De winkelomgeving van Point of (re)view sluit aan bij hun manier van oriëntatie: het zoeken naar meningen van mensen waarmee ze zich kunnen identificeren, niet naar merken die iets proberen aan te smeren.
Hoe
Point of review is een onafhankelijk merk dat bloggers een offline podium biedt in een winkelomgeving. Deze winkelomgeving kan op twee manieren worden uitgevoerd:
Als opzichzelfstaande winkel:
Point of (re)view nodigt elke twee weken een andere blogger uit om zijn of haar favoriete producten in de winkel te presenteren (dit hoeven dus geen producten van een specifiek merk te zijn). Hierdoor ontstaat een inspirerend en afwisselend productaanbod, gebaseerd op de voorkeur van de blogger die in de winkel staat. Daarnaast mag de klant meebepalen wie deze bloggers zijn.
Als gebied in een bestaande winkel:
Een bestaande winkel kan een samenwerking aangaan met Point of (re)view. Waarbij een blogger wordt gevraagd om een selectie te maken van zijn favoriete producten van de specifieke winkel, en hier eerlijke beoordelingen over te geven. Een aantal producten uit de winkel wordt zo op een speciale en aansprekende manier aangeprijsd en Point of (re)view regelt dat.